Projekt kraschkåpor

Ett löpande projekt under vintern har varit lackering av kraschkåpor. Man skulle ju kunna gjort det lätt för sig, men va f-n. Den lackering Ducati använde sig av vid 2006 års italienska GP på Mugello var ju minst sagt tilltalande.

I lördags lades de sista lagren klarlack och så här blev slutresultatet. Toppkåpan är original då lysena fortfarande är monterade p.g.a. kommande besiktning. Hållare i aluminium samt annan toppkåpa ligger dock och väntar på årets första bankörning som blir Gelleråsen 17 maj.

183545-5

   

Nils passade på att provsitta och visade hur man kryper ned bakom kåpglaset. Lätt för honom som är 85 cm i strumplästen! 

Längsta säsongen någonsin?

Jag lyckades skrapa ihop ca 50 mil innan det jag trodde skulle bli vintervilan inträdde. Sista körning den 16 december!

I mellandagarna justerades det ventiler, byttes kamremmar, oljefilter, bränslefilter och fylldes på ny härlig extra virgin olivolja.

183545-2 

Toppen tänkte jag, nu kan hon stå och vänta några månader innan säsongen 2007 drar igång.
Ehh, jorå så att ehh... Den 13 januari var det premiär på säsongen 2007! Nästan 15 mil på torra fina vägar.


Min italienska ögonsten

Denna blogg är framför allt skapad för att berätta lite om min italienska ögonsten, min Ducati 748R -01, och vad vi hittar på tillsammans.

Jag startade förra säsongen på en Monster 900 -95 men efter två bankörningar stod det klart att det var en Hyper som gällde. En 748R inköptes i september och planeringen av vinterns modifieringar tog fart...

Ducati 748R