Projekt kraschkåpor
Ett löpande projekt under vintern har varit lackering av kraschkåpor. Man skulle ju kunna gjort det lätt för sig, men va f-n. Den lackering Ducati använde sig av vid 2006 års italienska GP på Mugello var ju minst sagt tilltalande.
I lördags lades de sista lagren klarlack och så här blev slutresultatet. Toppkåpan är original då lysena fortfarande är monterade p.g.a. kommande besiktning. Hållare i aluminium samt annan toppkåpa ligger dock och väntar på årets första bankörning som blir Gelleråsen 17 maj.

Nils passade på att provsitta och visade hur man kryper ned bakom kåpglaset. Lätt för honom som är 85 cm i strumplästen!
I lördags lades de sista lagren klarlack och så här blev slutresultatet. Toppkåpan är original då lysena fortfarande är monterade p.g.a. kommande besiktning. Hållare i aluminium samt annan toppkåpa ligger dock och väntar på årets första bankörning som blir Gelleråsen 17 maj.




Nils passade på att provsitta och visade hur man kryper ned bakom kåpglaset. Lätt för honom som är 85 cm i strumplästen!
Kommentarer
Postat av: Martan
Vackert!
/M
Postat av: Wilden
17e maj... hur ska du klara dig fram till dess?
Postat av: Pappan
Fränt!
Du kan med all rätt vara stolt över arbetet på nya hojen. Lite lessen ä jag som faktiskt hjälpligt klara av att hantera "monstret" men den nya racern lär jag väl aldrig få sadla eller ....
Nåja, oavsett hur det är med den saken -Glöm inte bort att vårda "den andra hon" du har ansvar för, d.v.s. Lovisa, och ta dig tid med världens bästa Nils!
Trackback